We're going down under

Keppel Island, Capricorn Caves and Rockhampton

Vandaag is het valentijnsdag, en zelfs zonder dat ik een relatie heb ben ik toch wel goed verwent, ik heb namelijk een regenboog roos gekregen van mijn hostdad en van Zali. En ik heb een chocolade roos gekregen van Laura. Er wordt dus zeker wel aan mij gedacht hier, waarschijnlijk omdat ik de hele week niet op school of thuis geweest ben en ze me natuurlijk gemist hadden. Ik was van maandag tot en met vrijdag namelijk op kamp met school. We gingen met de Aardrijkskunde en biologie klas op kamp.

Op maandag ochtend moesten we om 4 uur op school zijn aangezien het een lange busreis is naar Keppel Island. Helaas hadden we wat vertraging aangezien een jongen zich verslapen had en we hem niet konden bereiken. Maar alles was goed gekomen en drie kwartier later konden we dan eindelijk vertrekken. Het was een reis van ongeveer 7 uur met wat tussenstops. Een van die tussenstops was het plaatsje Banana, ja echt waar zo heet de plaats. Er is ook een plaats genaamd Mango of Pineapple, het zijn hele kleine plaatjes maar ze zijn het wel waard om te bezoeken, alleen al om de naam. Dus een nieuw idee voor mijn bucketlist, een roadtrip maken naar alle plaatsen met fruit namen.

Maar goed rond een uur of 1 waren we bij de zee aangekomen waar we over moesten stappen op een boot. Helaas had het de week ervoor veel geregend en de wind was er nog steeds dus het water was erg ruig. Dus erg comfortabel was het niet. Gelukkig duurde de overtocht naar Keppel Island maar een half uur. Op het eiland aangekomen werden we voorgesteld aan de docenten(het eiland word gerund door de overheid en er werken docenten die ons behalve vermaken met verschillende activiteiten ook dingen bijbrengen). Onze trip ging ging namelijk over eco tourism. Nou het eco was daar kwamen we al snel achter toen we onze cabins zagen. We hadden namelijk een drop toilet. Dit is een wc die niet doorspoelt, er zit namelijk een watertank onder. Ook was het water in de badkamer minimaal en werd alles gerecycled. Maar eigenlijk hadden we hier maar weinig last van. Na de lunch gingen we snorkelen, we snorkelden in een stukje van de great barrier reef maar we konden maar weinig zien omdat het de week ervoor dus erg slecht weer was. Na het snorkelen hadden we diner en daarna een nachtwandeling. We liepen door een boos richting de zee, op een gegeven moment moesten we elkaar vasthouden en onze zaklantaarns uitdoen en in het donker verder lopen. Dit was heel gaaf om te doen aangezien je de sterren zo nog beter kon zien en je alle geluiden om je heen veel beter opnam. Toen was het bedtijd aangezien niet iedereen in de bus geslapen had en we dus doodop waren.

De volgende dag moesten we al om 7 uur aan het ontbijt zitten en daarna gingen we kanoen met 7 mensen per kano. We hadden 2 kanos en we waren met 24 mensen dus eerst ging de ene helft varen en de andere helft zwemmen en daarna wisselden we om .Het was echt heel gaaf om te doen en we zijn naar een riviertje gegaan waar we normaal niet kunnen komen(thank you rain). Het was heel erg gezellig en we hadden heel veel plezier. Maar daarna moesten we toch echt terug aangezien er geleerd moest worden. Er werd ons dus van alles verteld over waarom ze zichzelf eco tourism mogen noemen en hoe ze aan hun electriciteit en water komen en hoe er zo min mogelijk verspild wordt. Dit was niet heel erg interessant, vooral omdat hier gefocussed word op hoe de cabins zo koud mogelijk blijven en toch zon krijgen voor de zonnepanelen, terwijl wij in Nederland toch wel graag wat warmte van de zon binnen krijgen in de winter. We hadden daarna even pauze en mochten wat voor ons zelf doen, dat was trouwens al snel beslist want elke 5 minuten die wij aan vrije tijd hadden ging ik met een groepje tafeltennisen maar dat eindigde altijd in een potje volleyball. In de avond hadden we een kampvuur en gingen we onze eigen broodjes bakken. In plaats van ze gewoon op te eten kregen we er maple syrup ingegoten. Dit smaakte best wel goed, maar helaas viel de onderkant er bij mij af waardoor ik er natuurlijk helemaal onderzat(hadden we natuurlijk echt niet bij mij verwacht).

Woensdag morgen moesten we al alles inpakken aangezien we in de middag zouden vertrekken. We gingen in de ochtend kayaken met 2 mensen per kayak, dit was dus een stuk zwaarder dan het kanoen. Maar het was wel erg leuk om te doen. Daarna gingen we weer snorkelen, maar dit keer in een riviertje, we konden hier gelukkig veel meer zien. Ik heb zels een nemo vis gezien. Helaas moesten we toch echt terug gaan en moesten we een vis ontleden. Erg leuk om te doen dus(kuch kuch), en daarna deden we een spel met de groep. We kregen namelijk een hele grote wereldbol en die moesten we met de hele groep van de grond krijgen. Dit was een oefening om onze band te versterken en elkaar te vertrouwen aangezien iemand op de bal moest gaan staan en wij diegene op moesten vangen als diegene zou vallen.

Daarna was het tijd om te vertrekken naar de Capricorn Caves. Deze grot is in het plaatsje/gebied The Caves. Toen we daar aankwamen kregen we meteen een rondleiding door de grotten. Dit was erg mooi en je kan zelfs trouwen in de grot. Er is een ruimte ingericht zoals een kerk en het klinkt geweldig als je hier zingt, tenminste als je goed kunt zingen. We moesten dit natuurlijk uitproberen met het liedje Hello van Adele, helaas is onze groep niet zo goed in zingen, maar we hadden in ieder geval veel plezier. toen was het tijd voor het kampvuur en daarna was het tijd om naar bed te gaan.

Donderdag mochten we soort van uitslapen aangezien we pas om half 8 verwacht werden voor het ontbijt. Daarna vertelde en kregen we een rondleiding van de eigenaar van de grotten over de geschiedenis en waarom het eco tourism is. Capricorn Caves is prive eigendom van een familie, dat is erg uniek want verder zijn alle grotten in Australie van de overheid. Daarna ging ik adventure caving, hierbij moest ik door smalle gaten door de grotten kruipen. Ze waren zo smal dat er echt maar 3 cm ruimte tussen mij en de grot zat. We deden het kinder parcur , maar het was best wel eng maar echt geweldig om te doen. Na onze douche beurt waar we echt aantoe waren want we waren verschrikkelijk vies gingen we weer fris en fruitig de bus in op weg naar Rockhampton. Het was namelijk shopping time! Het is best wel een leuke stad om te shoppen, en we hebben hier een paar uurtjes geshopt en daarna gingen we bowlen. Normaal gesproken kan ik absoluut niet bowlen en word ik altijd een van de laatsten, maar dit keer werd ik eerste van mijn team! Nu denk je natuurlijk ja ze won omdat haar team gewoon zo slecht was, maar nee ik werd 5e van onze hele groep. Ik word dus toch iets beter denk ik. Bowlen met oma's verjaardag helpt denk ik. Na het bowlen gingen we uit eten bij Hogsbreat ofzo, dit smaakte allemaal prima maar onze groep ging zich opslitsen aangezien een docent en een paar meiden in het restaurant ijs wilden bestellen en en andere docent en de rest van de groep wilden ergens ander ijs halen. Dus we gingen met ongeveer 15 mensen naar de Mac Donalds om ijs te halen en daarna haalden we de anderen weer op.

Vrijdag gingen we helaas weer naar huis. Om 7 uur zat iedereen in de bus en gingen we in Rockhampton bij de Mac Donalds ontbijten. Onderweg zijn we nog even gestopt in een national park om van het uitzicht te genieten. Het was een lange tocht terug en iedereen was moe maar voldaan na deze trip. Ik denk dat iedereen volop genoten heeft maar we kunnen het allemaal over een ding eens zijn, en dat is dat ons eigen bed toch veel lekkerder slaapt.

Ik hoop dat ik jullie niet vermoeid heb met dit lange bericht, maar ik zou zelfs nog veel meer kunnen vertellen dus eigenlijk heb ik het kort gehouden.

Veel liefs,

Loes

Reacties

Reacties

Ina

Wat een fantastische belevenis Loes. Je maakt veel mee in het verre Australië. Wat gaat het snel. Nog een paar maanden en je moeder en Kevin zijn er al.
Geniet nog met volle teugen.
Liefs Ina

mama

van mij mag je zoveel vertellen als je wilt. ik geniet van de verhalen en wil natuurlijk 'alles' weten.

Hennie Wolf

Wat fijn dat je zo geniet Loes !!
Mooi om te lezen, gr Hennie

Tineke

Happy Birthday Loes! Of kan het nog wel gewoon in het nederlands? Hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag!!
Ik wens je nog een hele mooie avond toe, want de dag is natuurlijk al bijna voorbij voor jou. Hopelijk word je goed verwend door je hostfamilie en vrienden.
Ik heb al je reisverhalen gelezen en er valt genoeg te beleven daar zie ik. Maar de tijd gaat snel, dus geniet nog even van die laatste maanden!
Vriendelijke groeten van Tineke en Henk.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active