We're going down under

Celebrating the holidays in Noosa

Even snel weer een update, want mijn leven is nooit saai. Zo zijn mijn hostzusje en ik met wat vrienden een weekje naar Noosa northshore geweest. Dat is een eiland vlak bij de sunshine coast, dat klinkt vast wat bekender voor jullie. Het geeft helemaal niks als jullie nog steeds moeten opzoeken waar het is want ik wist ook niet waar het was tot vlak voordat we vertrokken.

We vertrokken rond 7 uur, maar eerst moet er natuurlijk ontbijt gehaald worden bij de mac, oftewel maccas. Blijkbaar is het een ding hier om ontbijt ergens anders te halen, want niemand had ontbeten behalve ik natuurlijk. Maar oke het was een verschrikkelijk lange rit, we zaten zo'n 7 uur in de volgepakte auto in de hitte en met wagenziekte. Dat we bergje op bergje af gingen hielp natuurlijk ook niet echt mee. Maar uiteindelijk is het goedgekomen en kwamen we aan op plaats van bestemming.

Om naar het eiland te gaan moesten we met de veerpont, het duurt ongeveer 5 minuten en er kunnen maar 10 auto's op.Het eiland is best groot, het duurt zo'n 10 minuten van de boot naar de camping en achter de camping is ook nog iets.We kwamen net optijd aan om in te checken en daarna was het tijd om alles op te zetten. Wat is dat een drama zeg, als je met een groep van 10 mensen van 16-17 bent en met een volwassen vrouw gaat het niet zo makkelijk als met je eigen familie. Het opzetten van de boel duurde langer dan verwacht want nu zijn er geen ouders die het weten en natuurlijk wordt alles door elkaar gedaan. Maar we waren klaar toen het donker was, een vouwwagen en 4 tenten stonden klaar. Iedereen was natuurlijk moe van de autorit het vroege opstaan en het opzetten van de spullen. Ik had geluk ik sliep met Chloe in het bed van de vouwwagen dus lekker comfortabel.

Na de tent uitgebrandt te zijn, we stonden in de schaduw vlak bij de zee maar zonder wind was het om 7 uur al veel te heet binnen. Na het ontbijt gingen we natuurlijk naar het strand. zand overal, zout overal maar enorm veel plezier. Er werd ons verteld dat er kwallen zouden aanspoelen in de loop van de dag, maar dit is gelukkig niet gebeurt..

Een paar mensen gingen boodschappen doen, een paar mensen bleven op de camping, waaronder ik. We verveelden ons niet hoor, we waren druk aan het praten toen het plotseling stil werd want een kangoeroe stond pal naast onze tent. Het was een wilde camping en natuurlijk was iedereen eerst geschrokken en verbaasd dat hij zo dichtbij was, toen wilde een jongen hem wegjagen of wat dan ook in zijn hoofd omging, maar hij kwam alleen maar dichterbij, en liep zelfs bijna de tent in. Een andere jongen bedacht dat hij misschien wel honger zou hebben dus hij probeerde hem chips te voeren, en gek genoeg vond hij het nog lekker ook. Dus dat was het moment dat iedereen hem wilde voeren en aaien. Maar natuurlijk toen ik hem voerde wilde hij maar een klein beetje en toen had hij er wel genoeg van.

Ik heb trouwens geen idee meer wanneer wat gebeurde dus ik zal proberen het in volgorde te vertellen, maar het kan dus ook heel anders zijn. Niet dat jullie weten hoe het dan wel zat maar toch..

Deze week hebben we heel veel geshopt maar toch zo goed als niks gekocht, we moesten iets doen om de tijd te doden, want van bij een tent zitten word je uiteindelijk wel zat. Gelukkig zijn er winkelcentra genoeg. We waren van plan om uit eten te gaan op het eiland, dus we hebben ons klaargemaakt om naar het restaurant op het eiland zelf te gaan. Daar aangekomen mochten we hier niet eten, want in de wet staat dat als je in een restaurant wilt eten waar een bar is er minimaal een persoon van 18 of ouder moet zijn. Nou was dus niemand van de groep 18, dus moesten we iets anders zoeken. Dus wij op google restaurants zoeken in Noosa en die bellen, en de hele tijd kregen we een nee te horen of ze waren al vol. Toen zijn we uiteindelijk beland bij Betties Burgers, een soort fancy Mac Donalds.

Nu vergeet ik waarschijnlijk een heleboel dingen dus ik ga verder met dinsdag want toen zijn we naar een aqua park geweest. Je kon hier vissen, waterskien en je kon in een waterspeeltuin. Nou had ik me dus heel erg verheugd op het waterskien maar een week voordat we weggingen werd ik wakker met het begin van een oorontsteking dus het leek me niet verstandig om op een ski te staan want als je valt kom je toch hard op het water terecht. En om eerlijk te zijn had ik nou niet echt zin om een oorontsteking te krijgen aangezien het onhandig is en ik volgende week weer naar het strand ga en je 2 weken niet mag zwemmen als je druppels krijgt. Maar niet getreurt ik ben gewoon twee keer in de waterspeeltuin geweest. Was ook hartstikke leuk en vermoeiend aangezien je jezelf de heletijd op die dingen en uit het water moet tillen. Helaas werd ik de volgende dag wel weer wakker met oorpijn maar dat is nu alweer over gelukkig.

Oke ik was dus vergeten te vertellen dat we ijn wezen vissen. Een keer op het eiland zelf waar Laura en ik de hele tijd in de klep van de auto hebben gezeten aangezien we te moe en te koud waren om eruit te komen. Ook al was het koud een Ben and Jerry ijsje gaat er natuurlijk wel in. Voor Laura was het haar eerste Ben and Jerry's dus een heel speciaal moment, en ze is er nu al verslaafd aan geraakt. De tweede keer dat we gingen vissen gingen we naar een speciale plaats omdat hier meer vissen gevangen zouden worden. Dit was dus niet het geval ook hier werd zo goed als geen vis gevangen. Dus we hebben maar fish and chips gehaald.

De vakantie heb ik afgesloten met een wandeling over het strand om 11 uur in de nacht, nog even afscheid nemen van het strand de zee en de krabben die overal waren. Wat ik trouwens absoluut niet ga missen zijn de kikkers en padden die echt overal waren.

volgende week ik denk woensdag vertrekken we naar Bribie Island om kerst en oud en nieuw te vieren dus wens ik jullie nu alvast hele fijne kerstdagen en een gelukkig nieuw jaar! Veel kerstgroetjes van mij,

Loes

A quick update out of my life, it never gets boring. My hostsister and I have been camping with some friends in Noosa for a week. Most of you have heard of it, if you don’t, that’s oke too, i didn’t know it either. It is an island close to the sunshine coast, this sounds probably more common to you.

We left Roma at 7 in the morning, but first we needed breakfast. I think it is normal that you buy breakfast before you leave for a trip, because no one had eaten breakfast except for me. The drive was horrible, it took us more than 7 hours in a fully packed hot car and we had to drive in the mountains so I got car sick.

To go on the island we had to go with the ferry. This takes only 5 minutes so it is very close to the coast. The ferry is very little, it is made for 10 cars. But we were at the holiday park on time. And then we had to start unpacking everything and putting up our tents. That is not really easy so it took a while but we did it.

Every morning we woke up early because it was too hot, even while we were in the shade. Ofcourse we had to go to the beach and have a swim. We were told that we could only swim in the morning because in the afternoon jellyfish would come. Well we were lucky because they didn’t. While some people were dgoing to the supermarket, a kangaroo was visiting our campsite. One guy was stupid enough trying to pet it our whatever he wanted to do and another one tried to feed him. This kangaroo wasn’t as wild as we expected because we could feed him and pet him. But this was the closest I have been to a wild kangaroo so I keep on calling it a wild one.

I have to tell you that I forgot when we did what activity so I will just tell you things not that anyone knows when it happened, but now Laura cant become angry with me for telling things wrong.

This week we have been shopping multiple times so we would not been bored of sitting at the campsite and talk. Luckily there are a lot of shopping places. We wanted to go out for dinner on the island but when we came there they told us that we needed someone who is 18 years old, because of an Australian law or something. The problem was that no one is 18 so we had to find something else. Lots of restaurants in town were booked out but we found a nice place to eat: Bettys Burgers. It is a fancy Mac Donalds.

I probably forget to tell a lot of important and unimportant things, so I will just tell about Tuesday cause we were going to an aqua park. We have been talking about this for a while, we could ski, fish and play on a big playground thing on the water. I really wanted to ski, but the week before I woke up with my ear hurting really bad so it would not be a good idea to do it. So i went on the playground twice, it was lots of fun and exhausting. Sadly the next day I woke up again with my ear hurting, but it is over now luckily.

So I forgot something important, we went fishing twice. The first time we stayed on the island, Laura and I stayed in the back because we were cold and tired. But we were not that cold that we wouldn’t eat Ben and Jerry ice cream. We have been talking about it for a long time and Laura finally had her first one. It was a really special moment. The people who were fishing didn’t catch many so the next time we went off the island but even there they didn’t catch many. So were ordered fish and chips so we sort of had fish.

I ended the holiday with a walk on the beach at night. Saying goodbye to the beach, sea and the crabs, well I won’t miss the crabs, or the frogs and toads which were everywhere.

Next week I think Wednesday we will leave to Bribie Island to celebrate Christmas and New Year, so I wish you all a merry Christmas and a happy New Year!