We're going down under

Nerfgun fights and Sinterklaas

Jaja er is hier weer veel gebeurt, maar allereerst, ik heb weer een nieuwe mijlpaal bereikt, ik ben hier namelijk al 150 dagen. De tijd begint al snel te gaan want ik zit al bijna op de helft. Het is ook al bijna kerstmis en nieuwjaar, hoe dat hier zal gaan in de hitte daar ben ik benieuwd naar. We gaan kerst in ieder geval vieren op een camping dus wordt het nog heter. Het is hier trouwens al best wel heel erg normaal dat het 40 graden wordt, of bijna in ieder geval. En het leuke is dat december niet de heetste maand is, nee dat is februari. Terwijl het buiten bloedheet is, zit ik binnen met een trui aan; de airco staat hier namelijk gigantisch hoog, zo hoog dat je tenen er bijna afvriezen. En het gekke is nog dat ik meestal de enige ben die het zo koud heeft of de anderen zijn te lui om hem zachter te zetten.

Oh het is nu trouwens al vakantie, sinds vorige week al. Ik heb nu dus nog 7 weken vakantie hoezo verwent... De laatste dag voor de vakantie op school is stukken beter dan thuis(oke het was misschien ook niet normaal hier want het was ook de laatste dag van de docent). Ik had de eerste 2 uur BCT (bussiness) en we zouden een microsoft word toets moeten doen, terwijl alle andere klassen leuke dingen gingen doen. Nou denk je vast dat ik gek ben omdat ik een examen maken als leuk bestempel, maar nee ik ben niet gek. De toets ging namelijk niet door, we hadden in de klas een deal gemaakt, wij zouden de toets doen en de docent zou iets lekkers voor ons bakken. Wij stonden dus voor hget lokaal te wachten en jaloers te zijn op iedereen toen de docent aankwam en bekende dat ze niks voor ons gemaakt had dus wij hoefden geen toets te maken. We waren toen dus heel blij, de test zou niet voor een cijfer meetellen gelukkig, want toen we een proef examen deden had niemand hem gehaald( ik heb hem met 3 mensen gemaakt en we hadden zo'n 32%).

Maar in ieder geval we mochten doen waar we zin in hadden, dus Laura en ik besloten naar de ancient history en math C klas te gaan want we wisten dat ze een nerfgevecht hadden. Weet je wel met van die nerf guns. Nou iedereen bracht dus een of meerdere met hun mee waardoor Laura en ik er ook een konden bemachtigen. We werden in 2 teams verdeeld en moesten de vlag veroveren. Het was echt een gekkenhuis maar wel echt een geweldige les. Ze zouden hier een sport van moeten maken want je wordt er echt heel erg moe van.

Funfact: elke morgen horen we de belangrijkste meedelingen, en hier stond al meer dan een week in dat je geen wapens mee naar school mag nemen, niemand weet wat er gebeurt is waardoor het in de meedelingen staat maar oke, nu vraagt een docent om wapens mee te nemen. Ze zijn nep maar toch... Iedereen had in ieder geval veel plezier en andere docenten waren jaloers dat zij niet mee mogen doen.

Dus na het nerfgevecht had ik nog 2 uur les, waar ik echt helemaal niks gedaan heb. In CCE wilden we met wat mensen film kijken maar daar is het niet van gekomen omdat we online gingen shoppen(niks kopen natuurlijk) en met fashion hebben we zitten kletsen omdat ik al klaar was met mijn werk. Ik heb dus een jurk gemaakt en hij ziet er echt heel leuk uit al zeg ik het zelf, helaas is hij gemaakt voor een kind met maat 150 ofzo. De docent en ik wisten namelijk niet hoe we het moesten doen want we hadden wat problemen, maar hij moest af dus nu is hij gewoon veel te klein. Na fashion waren we vrij en hadden we eindelijk vakantie en hebben we grade 11 afgesloten en zitten we volgend jaar in het examenjaar, grade 12.

Op zaterdeag hadden we een sleepover bij Zali om de vakantie te vieren. We noemden het een pizaapancakenetflix party, en je raad het al er was dus heel veel voedsel. Het was heel gezellig en we hebben misschien iets te veel gegeten, maar daar is het toch vakantie voor. Het was misschien iets te gezellig, want we begonnen zelfs op onze gezichten te verven(wat zijn we toch kleine kinderen). Ik kan het trouwens niet aanbevelen en al helemaal niet om ook nog glitter op je gezicht te smeren want het erafhalen duurt lang en is niet geheel pijnloos.

De rest van de week ging snel voorbij. Veel bij Zali thuis geweest, maar ook veel met haar naar de stad geweest omdat we spullen moesten halen voor 5 december. Ja zeker hier wordt echt wel sinterklaas gevierd en met surprises. Iedereen was razend enthousiast, want ik beloofde iedereen dat ze Nederlandse lekkernijen konden proeven , en het is natuurlijk een extra reden om cadeautjes te krijgen. Dus zo gezegd zo gedaan, wat pepernoten en chocolade besteld en iedereen een lootje gegeven. Niet iedereen was heel enthousiast dat er een surprise en een gedicht gemaakt moest worden, maar toch heeft iedereen wat gedaan.

ons sinterklaasfeest begon rond 1 uur, waar ik eerst de cadeautjes aan mijn gastgezin heb gegeven, want mama en Marscha zijn ons niet vergeten. Daarna begon het pas echt, iedereen moest eerst zn gedicht voorlezen dan uitpakken en dan natuurlijk nog raden van wie het was. Sommigen wisten al wie wie had omdat ze overlegt hadden(ja ook hier zijn er valsspelers), een paar moesten om 12 uur nog hun surprise bij mij thuis afmaken dus een heleboel hadden al gezien van wie die afkomstig waren. Maar gelukkig waren er ook nog mensen die het niet wisten en dus echt moesten raden.

In de avond kon ik eindelijk het pakketje van Fije openmaken, hier heb ik lang opgewacht omdat ik wist dat er een milka reep inzat en daar heb ik al heel lang zin in. Deze is natuurlijk ook allang opgegeten.. We hadden een heel gezellig skype gesprek die steeds uitviel vanwege slechte wifi dus het uitpakken van de cadeautjes ging heel langzaam, maar al wachtende kon ik dus de chocolade verorberen.

Vandaag is het disdag, en morgen ga ik op vakantie naar Noosa, op een eiland met wat mensen. Het strand is zo'n 50 meter achter de camping dus je weet waar je me kunt vinden

Smile
.

Liefs,

Loes

It is a special day again: my 150th day in Aussie!! Time goes by fast, I am almost halfway through my year. And it is already almost Christmas and were almost in 2016. I am really curious about Christmas and new year in this heat, it is already 40 degrees, and I am used to -10 or something. But I can still were my sweaters because I am always cold in the house. I am not used to the air conditioning,But luckily I look fabulous with a sweater too.

The holidays started last week, so one week is already over. Only 7 more weeks to go. Last day of school was much better than the last day in the Netherlands. The whole BCT class thought that we had to make an exam, because that is what our teacher told us the day before. We were very jealous at other classes because they could do fun stuff. But at the day of the exam we were lucky, we had a deal with our teacher, she should make us some nice food and we would do the exam. Well she didn’t make anything so we didn’t had to do the Microsoft word exam. We could do whatever we wanted so Laura and I decided to go to the ancient history and math C class. They would have a nerfgunfight. Almost everyone brought one or more guns so we had a gun to. It was so much fun to do. We made two teams and we had to steal the flag from the other team. The room looked like a war field. We had lots of fun and we were exhausted at the end, it is much more exhausting than you would think it is.

After the fight we had two more hours were we did nothing except watching movies and talking(as usual in CCE). In fashion I didn’t do anything either because I already finished my work. I think it looks good, and I am happy with it, but it doesn’t fit me. It is way too small for me. I had lots of troubles making them and we didn’t had an solution so I made it very very small so I could still get a good mark. After fashion we finished school and the holidays started. Next year grade 12!

The first Saturday of the holidays we had a sleepover at Zali’s. We called it a pizzapancakenetflix party so yeah we had lots of food. But we had a good reason, the holidays started and we finished grade 11. We had lots of fun, maybe to much because we even started painting eachothers faces. It is not a good idea to do, because it is not easy getting it of and it hurts a bit. Especially the glitter paint.

The rest of the week passed quickly. Most of the time I went to Zali’s or downtown to get stuff for the 5th of December. Because of my party, Sinterklaas. It doesn’t matter where you are, you have to celebrate sinterklaas. It is to much fun not to do. Everyone wanted to celebrate it because I had Dutch food and you would get presents. Everyone played secret Santa and had to buy a present for someone else, had to make something called a surprise and they all had to make a poem.

The party started at 1 pm. First I gave the presents from my mum and Marscha to my hostfamily(and opend my own ofcourse). Then it really started. We had to grab a number and that present was given to the person it was made for, this person had to read the poem, open the presents and then guess who his secret Santa was. Some people cheated because they had been discussing their names, other people were still busy doing it at my place so everyone saw them making their present. But luckily some people still had to guess who it was coming from.

In the evening I could finally open the package I got from Fije. I was really excited because I knew that she sende my favourite chocolate. For the people who think they might get something, no you are to late it is already gone. I opened everything while we were on Skype, but the wifi was really bad so it took a long time. But that was oke because I was eating my delicious chocolate.

Tomorrow I am going on holiday to Noosa, I am really excited because we are on an island so we are near the beach. So you know were to find me

Smile
.

Lots of love,

Loes

Reacties

Reacties

Ina

Zo te lezen heb je een fantastische tijd in Australië. Maar wat gaat het snel.
Mooie verhalen schrijf je. ????????
Ga verder met genieten en we wachten je kerstverhalen wel af. Geniet van je verdiende vakantie.
Groetjes uit een regenachtig Stuifzand

Hennie

Loes een hele fijne vakantie en geniet van een kerst in de zomer !!

Christine

Fijne vakantie, geniet er an!!! Veel plezier!????????????

anneke

Hoi Loes, Geniet nu van je vakantie en het mooie weer en vooral van het strand. e

Alex

Sinterklaas zit er op: nu op naar de kerst!
En omdat de tijd vliegt: bij dezen al vast fijne kerstdagen en een knalgoed 2016!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active