We're going down under

It is formal time!

Jaaa we hebben hier allemaal op gewacht maar gisteren was het eindelijk zover we hadden namelijk het eindgala! Mijn jurk heeft lang moeten wachten voordat ik hem aan kon trekken en jullie zullen ook wel heel nieuwsgierig zijn. Gisteren(vrijdag dus) zijn we de eerste 2 uur naar school gegaan waar we trouwens helemaal niks gedaan hebben. We hebben echt letterlijk niks gedaan behalve gezellig kletsen met de andere 5 leerlingen want ja verder was niemand op school. Het is hier nogal makkelijk om vrij van school te nemen. Wij hadden dus de andere helft van de dag vrij zodat we ons haar en make-up konden laten doen. Als je trouwens benieuwd bent wie 'we' zijn, nou dat zijn Sandie Gina en ik.

We hadden dus een afspraak bij een kapper om ons haar en onze make-up te laten doen. We hebben hier in totaal 3 uur gezeten. Daarna waren we rond 3 uur weer thuis en gingen we dood van de honger maar een boterham eten is niet heel makkelijk als je lipstick draagt. Het drinken moest natuurlijk met een rietje want stel je voor dat al het harde werk voor niks is geweest.

Daarna snel mijn jurk aangetrokken en Sandie heeft even wat foto's gemaakt in de brandende zon. Dat was niet het beste idee maar er moesten natuurlijk wel wat foto's gemaakt worden anders zouden jullie boos worden dat jullie me niet konden zien shinen. Na veel te lang gelachen te hebben en de make-up van mijn hoofd afgesmolten is, kon ik mijn jurk weer even uit doen want het zou nog even duren voordat het tijd was.

Toen was het dus wel tijd en werd ik opgehaald door mijn date en zijn vader achter het stuur. Vraag me niet wat voor auto, dat ben ik natuurlijk alweer vergeten met mijn oh zo goede auto kennis dus voel je vrij om te reageren en te zeggen welk merk het is. Na een paar foto's gemaakt te hebben (weer in de brandende zon dus let maar niet op mijn gezicht) zijn we echt vertrokken.

Bij aankomst stonden een heleboel mensen te kijken hoe wij uitstapten en over de rode loper heen liepen. En natuurlijk nog meer foto's. Met trillende wangen van het lachen waren we eindelijk daar en konden we kijken naar iedereen die verder aankwam. Iedereen zag er zo mooi uit in de meest prachtige en bijzondere jurken. Nadat eindelijk iedereen aangekomen was gingen we naar binnen en aan onze tafel zitten. De seniors moesten allemaal in een rij gaan staan en werden 1 voor 1 opgeroepen. Daarna werd er even een praatje gehouden en kregen we ons eten. Na het eten werd er nog meer gepraat en een filpmje laten zien over alle seniors en toen was het tijd voor het toetje. Na het toetje was er nog meer gepraat, en daarna werd de muziek aangezet op de dansvloer die ongeveer 4 bij 4 meter was. Hij was dus veel te klein voor alle leerlingen dus niemand danste echt. Verder gingen een heleboel mensen rond tien of elf uur weg om naar de after party te gaan. Hier zijn wij helaas niet heen gegaan.

Een Gala hier is dus heel anders dan een gala thuis. Mijn eindexamengala vond ik leuker, maar dat komt natuurlijk omdat ik niet in grade 12 zit en ik nog niet zo lang hier op school zit. Maar het was in ieder geval een hele leuke ervaring en ik hoop dat jullie weer tevreden zijn en een beetje een beeld hebben hoe het hier verloopt.

Nog een kleine update trouwens: over 2 weken is het vakantie en ik heb nog steeds geen enkele onvoldoende gehaald hier(afkloppen). Dat zegt dus echt wat over het niveau hier omdat ik er vrij weinig tot echt bijna niks voor hoef te doen. Komt misschien ook omdat we ongeveer 1 toets per periode hebben en we ongeveer 20 bladzijden(met plaatjes erin) moeten leren.

Nu denken jullie vast heeft ze nou nog niet genoeg foto's geplaatst, nou nee hoor ik plaats andere foto's in het engelse stukje dus scroll maar even door.

Liefs van jullie favo persoon uit Aussie,

Loes

Yaaaay we(you) all have been waiting so long to see my dress for the formal. Well If you did not see it yesterday you obviously did not go to the formal. You were all soooo curious (can you read my sarcasm?) to see my dress so enjoy all these photos. For the people who have been at school, you probably have seen me the first two hours doing nothing in class and after those 2 hours I was gone. Well I had a very good reason (not) to go home, because we had to go to the hairdresser for hair and mak-up. I can hear you thinking who is we, well Sandie Gina and I are we.

We had the appointment at 12 and we left at 3. So we have been there for a while, but we left satisfied and very hungry. At home we tried to eat, but eating a sandwich with lipstick on is not that easy, and we had to drink with a straw otherwise we had the make-up done for nothing.

After eating I had to put on my dress so Sandie could take some photos because you all want to see me and my fake smile. I have been laughing too much and my make-up melted off my face, well that is how it felt because we are in Australia and it is always hot here. But we were finally done and had a few sort of good looking photos so I could put of my dress and chill for a while.

Then I got picked up by Mattie and his dad in a yellow and black car, car people feel free to respond with the name of the car because I really don’t know what it is. But after taking some more photos we could finally leave.

Arriving was very special, a lot of people were watching how we arrived and walked over the red carpet. Of course more and more photos were taken and my cheeks were hurting from laughing so they look probably very ugly(haven’t seen them yet). We have been watching everyone else who were arriving, and everyone looked so pretty in their dresses and suits. We had to go inside and the grade 12 people had to walk in one by one and they made photos. Then we heard a talk and got food. After food we got another talk and we had to watch a video about the years off the grade 12 people. Then we got our dessert and heard another talk. After that they opend the dance floor which was really tiny and people left very early because they were going to the after party.

A formal in Australia is so different than a formal in the Netherlands. We did not had food or talking teachers, no we had one big dance floor with dancing teachers and bar with free drinks . It was a really nice experience to see the differences between the two countries.

Lots of love from your favourite exchange student,

Loes and for some of you lucifer

Reacties

Reacties

Elina

Haaaa Loes! Leuk verhaal! Ik heb hem nu weer gelezen, dit keer ff goed! Haha vet grappig, trillende wangen.. Leuke uitspraak, is dat ook Australisch? :p Liefs xxxx

Alex

Wow Loes: ben jij echt die dame van de foto's? ;-)
De auto: is het geen oud model van de Ford Mustang?
Groetjes vanuit de momenteel koude Low Countries,
Alex

anneke

hoi Loes, kreeg deze pagina van je moeder door. Hoop dat het je daar goed bevalt, je hebt in elk geval beter weer dan hier en wat is je engels nu goed. groetjes uit Scheerwolde Tiemen en Anneke en een poot van Cora en Floortje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active