We're going down under

My 100th day in Aussie!

Ja je leest het goed, ik ben al 100 dagen in Australie(oke 101 vandaag maar bij jullie is het nog even zondag oke). Dat betekent dus dat jullie me al 102 dagen missen, jaja dat is eenh lange tijd. Maar als ik nou eens zeg dat ik nog maar iets meer dan 3 maanden weg ben dan klinkt dat al een stuk minder verdrietig toch? Natuurlijk heb ik wel eens dagen die wat minder leuk zijn, maar die vergeten we maar snel want alle andere dagen zijn helemaal top. Ik ben omgeven met lieve mensen hier die me elke dag eraan herineren hoe tof ze me vinden en dat ze me enorm gaan missen als ik weg ben(hier wil ik nog niet aan denken), maar er heerst hier een positieve sfeer dus.

Het zijn van een exchange student heeft zo wel zn voordelen, zo heb ik een uitnodiging voor het gala van grade 12 gekregen, zodat ik dat mee kan maken omdat ik met ons gala al weer thuis ben. Alleen de docenten wisten dus niet dat ik al met iemand anders mee zou gaan, maar dat maakt niet uit, nu heb ik een hele mooie uitnodiging die ik kan bewaren. Een ander voordeel is, dat ik met de biologie klas mee op een 2 daagse excursie mocht. Ik heb geen biologie, maar de waar we naartoe gingen moest ik een keer gezien hebben dusja dan gaan we maar mee he. We zijn naar Carnarvon Gorge geweest. als je erg nieuwsgierig bent moet je maar even tussen mijn fotos kijken of op google, want ja het is echt heel mooi.

We moesten al voor 8 uur op school zijn want we zouden dus om 8 uur vertrekken, maar dat gebeurde natuurlijk niet, het werd iets later maar dat mag de pret niet drukken. We hadden een busreis van ongeveer 3 a 4 uur. En toen kwamen we eindelijk aan op de bestemming: Takarakka Bush resort. Het is eigenlijk een hele grote camping midden in een enorm bos. Kangoeroes liepen overal, je liep soms een halve meter bij ze vandaan maar helaas waren ze niet zo tam dat je ze kon aaien. Na de lunch zijn we naar een klein meertje gegaan, want de bio klas moest aan het werk en een paar testjes doen. Net op het moment dat de klas klaar was met testen begon het met regenen en niet zo zachtjes ook. We gingen dus heel snel naar de bus en bleven daar even schuilen. Het was de bedoeling dat we zouden zwemmen maar het regende dus dat was niet zo'n slim idee. We maar even een wandeling maken en kwamen uit in een grot die we ingingen. Dit is moeilijker dan het is, want je probeert natuurlijk op de rotsen te lopen zodat je schoenen niet erg nat worden, maar de rotsen zijn dus ook nat en glibberig. Daarna weer terug naar de camping gegaan en we deden een wedstrijd wie de hoogste stapel stenen kon maken. Nou die wedstrijd heb ik met mijn team helaas niet gewonnnen. Na het spel konden we eindelijk gaan eten, Sandie was de kok van ons groepje dus moest ik natuurlijk afwassen. Ik kwam er maar weer eens achter dat de wereld maar klein is, want terwijl ik de afwas deed stonden tegenover mij 2 Nederlanders en een Australier die hier op vakantie waren. Naja dan kan ik het natuurlijk niet laten om even een gesprek met ze te beginnen. Ik ben er wel achtergekomen dat mijn Engels beter wordt maar mijn Nederlands gaat toch wel achteruit hoor. Dus schrik niet als ik terug ben en half Engels half Nederlands praat. Na het eten was het tijd voor een kampvuur en daarna gingen we naar een astronomy ding maar helaas het was bewolkt dus niet echt veel te zien. Dus we gingen maar naar bed want de volgende ochtend moesten we vroeg op.

En met vroeg op bedoel ik ook echt vroeg op, we mochten namelijk een platypus observation doen, en dit was al om 6 uur. Dus om 6 uur was ik helemaal klaar om te gaan met 5 anderen, de rest was zo slim om niet te gaan en nog even een uurtje langer te slapen. We moesten heel stil zijn, maar dit heeft helaas niet gewerkt want we hebben er geen een gezien. Als we een half uur eerder waren hadden we er 2 kunnen zien. Helaas helaas, maar we gingen ontbijten en daarna gingen we een Carnarvon Gorge hike doen. Dit zag er allemaal prachtig uit, het was wel vermoeiend maar het was het allemaal waard. Het was een erg warme dag dus na de vermoeiende wandeling gingen we zwemmen om even af te koelen en bij te komen. En daarna was het toch echt tijd om weer terug naar huis te gaan. Niet alles ging zoals we gehoopt hadden, maar het was nog steeds een geweldige ervaring.

Gisteren was het niet alleen mijn 100th dag in Australie, het was ook de verjaardag van mijn hostmam. Zaterdag hebben we dus stiekem een boeket met bloemen gekocht maar net op het moment dat we terug thuis kwamen, kwam zij ook thuis. Ze had de bloemen dus al gezien dus hebben we die meteen maar gegeven. In de avond zijn we uiteten geweest in zo'n chique restaurant waar ze zoveel vorken en messen op tafel hebben liggen dat je niet eens weet welke je wanneer moet gebruiken. Maar al met al was het erg lekker en een leuke dag. Vandaag nog even genieten van de laatste vrije dag van dit jaar, en dan nog eventjes en dan heb ik 8 weken vakantie. Dus als jullie nog een idee hebben om te doen in deze vakantie mag je die gerust vertellen.

En als je geen verhaal van mij wilt missen laat je email dan even achter in het vakje waar ze er om vragen zodat je een email ontvangt als ik een nieuw verhaal of fotoserie plaats.

Liefs ,

Loes

Yeah you did read it right, I have been in Australia for 100 days(okay 101 today but in the Netherlands it was still sunday when I was writing this blog). This means that The people at home have been missing me for 102 days, it sounds very long. But if I tell you that I have been away for a bit more then 3 months it doesn't sound that much anymore. Ofcourse I have days that I don't feelo well and start to miss home, but then I have you guys who make me happy. You all have a positive fibe and that makes me positive again. So almost all days are happy days and I am still enjoying my life here, even with you Zali! Nahh just kidding I love you to Zali you are a good friend who gives me a lot of work with translating everything...

But okay, there are a lot of pros of being an exchange student, I got an invitation for the formal(didn't need it because I was already going, but it is still very nice). And most important I was allowed to go with the people from biology on a trip. We went to Carnarvon Gorge, it is very pretty, so look between my pictures(foto's) or have a look on the internet if you have never been there.

Okey now about the trip because you guys are ofcourse very curious. We had to leave at 8 in the morning, we left a bit later but oke. We have been driving for 3 or 4 hours before we were in Carnavon. We stayed at Takarakka Bush Resort. It is a big camping with a lot of kangaroos. Somtimes a kangaroo was 30 cm away, but sadly you couldn't pet them. After lunch, we went to a small lake or something. The biologyclass had to do some biology things. But ofcourse lucky me it started to rain. We were going to swim in the lake, but yeah you don't swim in the rain(and a bit of thunder). So we starten walking to a cave. Inside the cave it was dry, but walking there was not that easy because the roks were wet and slithery. Then we went back to the camping and played a game who made the highest pile of stones. Well mine was not very high or beautiful so ofcourse I did not win this game. After playing this game it was finally dinner time. Sandy was coocking so I had to do the dishes with Maddie. We are living in a small world, when I was doing the dishes I found some Dutch people. We had a short talk in Dutch ofcourse, Dutch people speak Dutch not English not even for fun okay Laura.. But my Dutch is not that good anymore, I am speaking half Dutch half English. At the end I will speak English perfect and then I have to learn how to speak Dutch again... In the evening we had a campfire and we could do an astronomy thing. I thought it would be fun to do that, but ofcourse at the moment we did it the clouds came so we couldn't see anything. So we went to bed because we had to wake up early the next morning.

When I say early I mean early, we woke up at 5.30 because we did a platypus observation. We did this observation with 5 people because everyone else was smart and sleeped for a longer time. We had to be very quiet, sadly this didn't help because we saw none. Half an hour before we were doing the observation there were 2 platypussen. We have been there a while and then went back for breakfast. After breakfast we were hiking in Carnavon Gorge. It is really pretty, we were getting very tired but it was absolutely worth it. It was a hot day so after it we finally had or swim and we were eating lunch there. And then we had to go home, I could have stayed for a much longer time.

As I said yesterday was my 100th day in Australia, but it was also the birthday from my hostmum. We bought flowers on Saturday, and we wanted to sneak it into the house but sadly she came home at the same time so we had to give her present at Saturday. In the evening we had a fancy diner at a restaurant. It was really nice and the food was good to.

If you want to read all my stories in the future, put your email in the special box that says email adress. You will get an email everytime I post a story or a photo.

Love,

Loes

Reacties

Reacties

Alex

Weer een leuk verhaal Loes!
Dat je Engels vooruit gaat geloof ik graag, maar dat je NL achteruit gaat blijkt niet uit deze vertelling!
En in een chique restaurant met veel bestek: met het buitenste bestek beginnen en per gang "naar binnen eten". Smakelijk eten :-)

Laura

YAY! It's translated! I can read it!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active