We're going down under

It is time for a holiday!

Deze keer heb ik een hele goede reden waarom het zolang duurde voordat ik een nieuw verhaal heb geschreven, het is namelijk vakantie en ik ben net een paart dagen terug. Ik heb een heleboel gedaan dus dit belooft een lange post te worden. Ik begin even met een week voor de vakantie.

Voor de vakantie was het Food and Fire festival. Het is niet zo speciaal als het klinkt, maar er is zogezegd eten en vuur. Ik heb niet zoveel vuur gezien, we zijn in de avond geweest en daar was maar 1 act met vuur. Verder speelden er een paar bands en waren er wat dansers. Het eten daarentegen was wel erg lekker, er waren namelijk poffertjes, ja je leest het goed poffertjes in Australie! Dit moesten mijn hostzusje Sandie en mijn vriendin Gina natuurlijk proberen(goed excuus toch?). Gelukkig vonden ze het beide geweldig goed smaken, wat natuurlijk ook niet anders kan want hallo het zijn poffertjes. De avond eindigde met een prachtige vuurwerkshow

.

Het begin van de laatste week op school was druk, de laatste toetsen voor de vakantie moesten gemaakt worden, maar gelukkig ben ik een super student en had ik natuurlijk al eeuwen geleden geleerd(not). Eigenlijk viel het mee, ik moest mijn engels filmpje inleveren, een toets en nog iets wat ik alweer vergeten ben. Woensdag tot en met vrijdag heb ik eigenlijk al niks meer gedaan want niemand wil beginnen met nieuwe stof voor de vakantie. Met CCE (hier hoef ik nooit iets te doen) waren maar 10 leerlingen ofzo dus Laura en ik mochten in een leeg lokaal Mean Girl kijken, nou hier zeggen we dus geen nee tegen.

De zaterdag voordat we op vakantie gingen, hadden we een sausage sizzel voor het F1 team van Sandie. Ze gaan racen met autootjes die ze zelfgemaakt hebben in Brisbane en daar hebben ze geld voor nodig. Ik zit niet in het team maar het leek me gewoon leuk om te helpen, en dat was het zeker ook. De hele ochtend mensen vragen en overhalen of ze een hotdog willen kopen en een blikje frisdrank is leuker dan gedacht. Het was wel erg vermoeiend aangezien we de avond ervoor een feest hadden. De foto die je ziet zijn Zali en ik met de teamshirts aan.

En dan waar jullie in spanning op gewacht hebben: de vakantie!!

Zoals ik al zei geloof ik, heb ik gecampeert in de eerste week. We zijn naar een camping geweest vlak bij een dam. Het was vlak bij het plaatsje Inglewood, erg klein maar heel erg schattig dorpje. Onze camping was vlakbij de dam en het had echt een prachtig uitzicht. We stonden op de camping met de familie van mijn hostmam. We hebben veel rondgereden en veel spelletjes gedaan.

Maar dat is niet het enige wat ik gedaan heb deze eerste week, we zijn namelijk naar een hele leuke kleine dierentuin geweest. Hier konden we zelfs zebras aaien. Ik heb een heleboel foto's op mn facebook gezet als je de foto's hier niet genoeg vindt. Aangezien ik hier maar plaats heb voor 400 foto's (ik heb er nog geen 100 gebruikt hoor) upload ik ze niet allemaal hier. Voor de mensen die mij niet op facebook hebben of zelf geen facebook hebben:https://www.facebook.com/loes.devries.545

Natuurlijk ben ik ook wezen vissen, na wat moeilijkheden met mijn vishengel ging het verder primma. Helaas waren de vissen iets te slim, en hebben we niks gevangen. Ik had wel beet, maar ik was natuurlijk niet snel genoeg.

In de tweede week zijn we naar de ouders van mijn hostmam geweest, dus mijn host opa en oma. Zij wonen in/aan de Gold Coast. Het is daar echt prachtig, het is enorm groot, maar er is toch nog groen te zien. We zijn op zaterdag in de avond aangekomen en zondag gingen we meteen weeer naar een dierentuin. Dit is echt de leiukste dierentuin die ik ooit gezien heb. Ik kan alles wel beschrijven maar je moet het gewoon met eigen ogen gezien hebben om te begrijpen hoe mooi het is.Het is niet alleen mooi, maar je kan gewoon kangoeroes knuffelen en eten geven, en emoes en je kan vreemde schapen aaien. En er zijn een heleboel koalas, maar wij wilden even speciaal zijn en deden een koala experience, we konden in het koala verblijf en daarna mochten we een koala vasthouden en ermee op de foto. Dit was echt een droom van mij die uitkwam. Ze hadden hier trouwens ook een quokka, er kan dus nog iet van mijn bucketlist, want ik wilde dit schattige diertje ooit met eigen ogen zien en ja ze zijn enorm schattig. Een foto invoegen lukt niet, dus moet je maar even bij mijn fotos kijken als je niet weet wat het is. We hebben dus heel veel plezier gehad :)

Natuurlijk zijn we niet alleen naar de dierentuin geweest, we zijn ook nog naar het strand geweest, en walvissen wezen spotten. Ik kan je dit zeggen vergeet het strand in Nederland, want dat mag je geen strand noemen vergeleken met de stranden hier. Helaas heb ik de walvissen niet op de foto kunnen krijgen, ze waren er wel maar veel te ver weg.

We hebben natuurlijk ook veel geshopt want Sandie en ik zijn beide meegevraagt naar het gala. Dus er moest een jurk komen met alles erop en eraan. Ik kan je wel vertellen het is niet makkelijk om een jurk te kopen want je ziet veel te veel mooie. En als afsluiter van de vakantie zijn we nog naar seaworld geweest, dit is echt zo gaaf. Hier heb ik mijn eerste ijsbeer gezien. Er was een baby pinguin, dolfijnen nog meer pinguins en haaien enz. Ook zijn er allemaal atracties, het is dus echt de moeite waard.

maarja dan zit de vakantie er toch echt op en moet je terug naar huis, bij thuiskomst werd ik meteen gevraagd om naar de bioscoop te gaan(ik word heel erg gemist natuurlijk) en toen ik terugkwam lag er een kaart van oma op me te wachten. Niks is zo leuk als kaartjes ontvangen dus die mag je altijd sturen!

Veel plezier in het kikkerlandje dat steeds kouder gaat worden, en groetjes uit het land hiero dat steeds heter wordt. Vandaag was het al boven de 30 graden...

Xoxo Loes

Now special for Zali and everyone else who wants to read it here is the story in English!

This time it is not my fault that I didn't write for a long time, I was on vacation because we all had a 2 week holiday woehoee! I have been back for a few days now and I have a lot to write about. This will be a very long post so have fun. I will start telling about the week before the holiday.

The food and fire festival was a week before the holidays, you all know what it is so I don't have to explain that to you. We have been there in the evening, and the first thing Sandie saw were the Dutch pancakes called Poffertjes. If you never had them shame on you, they are great so Sandie and Gina had to try them(good excuse for me to eat them right). Ofcourse they really liked them, At the end there was some lovely firework.

The last week of school existed of making some tests(you did them yourself you know all about it) and doing nothing. For example CCE ( I never have to do anything but oke)watching Mean Girls with Laura because hardly anyone was there and all the assignements were done.

The Saturday before our camping tripp, we did a sausage sizzel. You all know what it is.. We did it for our schools F1 team. If you didn't buy a sausage, shame on you they were delicious. I am not in the team but I thought it would be fun to help, and yes it was fun.

Aren't Zali and I cute in the F1 teamshirts?

And now the story you all have been waiting for, what did I do my first holiday in Australia. Well in the first week I have been camping close to Inglewood. It is very small but really cute, and the nature was beautiful.

I also went to a cute little zoo. This was amazing because I have been cuddling a zebra and a lama. A lot of fotos are on my facebook, but you probably have already seen them.

When you have been camping next to a dam you have to go fishing, so I did. Well I can say that the fishes there were very smart because we didn't catch one.

The second week we have been to the Gold Coast, because my host grandparents live there. It is really beautiful. The next day we went to a zoo(yes again). This zoo was amazing, we could go and cuddle kangaroos and emu's. And there were a lot of koalas. Sandie and I did the koala experience, so we could go in the place they stay and we could hold one and make a picture with them. A dream came true. Another dream came true when I saw a quokka, they are so cute and beautiful. We had so much fun here!

Ofcourse we did more than going to the zoo. We have been visiting the beach and swimming in the sea. We also have been looking for whales. We found them, but they were far away. Now I have seen the beaches here I can't call the beaches in the Netherlands a beach anymore. It is so beautiful here.

We were in the Gold Coast so we had to go shopping. Sandie and I are going to the formal so we needed a dress and other stuff. It isn't that easy to find one dress, because you see a lot of beautiful ones!

The last thing we did was going to Seaworld. It is so cool, I love it. I saw my first polarbear and they are amazing. There was a baby pinguin to, It felt like we were in Happy Feet. I think that almost everyone has been to Seaworld so I don't have to explain it anymore.

They day we came home I went to the movies with Gina, Zali and Quinnie and when I came home I got a postcard from my grandmother. It is so nice to get an oldfashioned postcard hahah.

Have fun in your frogcountry(yes this is how we call it somethimes) it is getting colder and colder, and here it is getting hotter and hotter. It is already 30 degrees so you guys can be jealous for now

Xoxo Loes

Reacties

Reacties

Alex

Hartstikke leuk om te lezen Loes: ik zie uit naar je bolgende story.

Jo en Hennie

Loes je hebt weer een leuk verhaal geschreven, we vinden de foto's ook erg leuk.
Je kan aan je zien dat je erg geniet, houden zo!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active